27november

London Fashion Week.

Kategori: a/w-13

London Fashion Week är över för denna gång och idag satte Milano igång med Gucci och Alberta Ferretti på första dagen. Här har jag samanställt några av de visningarna som ägde rum i London. London är inte min favvo-vecka, men jag blev mycket positivt överraskad av Vicktoria Beckham och Burberry Prorsum.
 
Burberry Prorsum är den klassiska trenchcoatens givna märke och varje säsong kommer det en ny trendig version av den klassika jackan. Chefsdesigner Bailey kallar denna kollektionen "Trench Kisses" men är inspirerad av lite mer kinkiga saker än pussar. En lite mer "nedsmutsad" men modern Burburry i höst. Jag bär gärna den beiga trenchcoaten med metallicbälte i höst!
 
Matthew Williamson chockade sina åskadare denna säsong med att inte gå "all in" på färglaga mönster och somriga kombinationer som han brukar utan hade skapat en mer ren och grafisk kollektion än i vanliga fall, då det brukar vara betydligt mer bohemiskt. Jag är inte störtförtjust egentligen, jag gillar nog den gamla Matthew Williamson bättre.
 
Giles gick all in på en engelsk grounge med stora slappa mössor kombinerat med överdådiga balklännigar och långt hår. Mycket metallic, och mycket smink, gärna så det ser ut som blåmärken, och jag kan tycka att det nästan modellerna ser nerknarkade ut. Jag tycker mössorna är balla, som en cool kontrast till de fina kläningrna, men nej. Jag förstår inte sminket.
 
Victora Beckham är en riktig överraskning för mig, då jag inte förväntat mig så här snyggt. Är absolut min favorikollektion fån Londons modevecka med maskulina snitt, en blandning av fabrikat och oversizade siluetter a´la Balenciaga aw12. Jag älskar det och kan gärna bära allting! 
 
Mulberry gillar rutigt i vår, gärna med en gul accessoar. Du får gärna hålla dig varm med stora mysiga jackor och kappor lite brittiska snitt. Jag tänker lite på Sherlock Holmes. Även här får du gärna matcha med päls. Jag gillar det rutiga som kommer i höst, så hade lätt kunnat tänka mig en ur denna kollektion!
 
TopShop Unique har vuxit och blivit något att räkna med. Topshop Unique visade framtiden med ett Google+ sammarbete därvisningen streamades till topshops hemsida i alla vinklar, där t.o.m vissa modeller själva bar på kameror. Topshop visar att du kan materialmatcha med lack, päls och stickat, och inte vara blyg för att visa en bit av magen. Jag gillar det, frågan är hur bärbart det är? 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: