27november

NYCFW Part II.

Kategori: a/w-13

I torsdags var New York fashion Week slut för denna säsogen och jag tänkte fortsätta med att presentera några av mina favoriter från veckan. London Fashion Week har redan börjat och är i full gång, och jag ser framemot Burburrey, Matthew Williamson och Mary Katrantzou. Men först skall vi se vad NYCFW hade att bjuda på.
 
Phillip Lim har inspirerats av biker till hösten 2013 som visas tydligt med både bikerjackor och bikervästar. Även här är det för den starka coola tjejen och den del lappteknik där man blandat material. Här får även sammenten som funnits bland fler visningar se ljuset. Jag älskar den bruna skinnjackan med en liten peplum-tendens i passformen. Den får gärna bo i min garderob till hösten. 
 
Calvin Klein har denna aw13 kollektion inspirerats av en rysk film som utspelar sig under andra världskriget om en hemlös pojke (Ivan's Childhood) Den inspirationen visade sig i stora jackor och åtsnörpta skärp i midjan. Även här ser vi en materialmix av lack, läder och ull samt päls. Jag hade gärna kunnat tänka mig Calvin Kleins stora randiga kappa till alla outfits till hösten.
 
DKNY har storsatsat på att ta tillbaka bombarjackan, som vi redan kommer se massor av i vår. Matcha den gärna med en vippig kjol och en mysig mösa och du är hetast i höst. De fanns även med skitsnygga jackor med lappteknik med ull och skinn och stora kappor al á Calvin Klein. Jag tar görna det mesta från den här kollektionen och stoppar i min garderob!
 
Detta påstås varaRalph Laurens bästa kollektion på länge, då även han tar oss på en resa till Rysslands kalla vintrar. Höga pälshattar, gubbkepsar, päls och stora juveler är nuckeln till looken. Här är även sammenten stor och är ett materal att räkna med till hästen. Jag hade gärn klät mih i den blå sammets klänningen med en krage av juveler på alla fester i framtiden.
 
Marc Jacobs lekte mycket med svartvitt och brunt och mycket metallic matchat med päls. Detta är inte egentligen en favort kollektion, men paljettklänningrna matchat med päls är helt fantastiska. Även här ser vi också en vit pälsjacka, nästa säsongs IT-plagg kanske? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: