27november

SS13 trends to keep for AW13.

Kategori: a/w-13

Våren och Sommarens trender börjar snart bli gamla och uttjatade. Men vissa saker bör vi hålla kvar i garderoben eftersom en del trender fortsätter vara superheta även i höst. Här är mina tips vad du bör håll kvar i garderoben även i höst från vårtrenderna. 
 
VIppig Volang. En av vårens störtsa trender där vi ha volanger på det mesta – kjolar, toppar, klänningar och byxor. Ta en extra kik på Balenciagas ss13 kollektion för inspiration!
 
 
 
Monokromt och grafiskt är och har vart vårens allra största trend och ser ut att hålla i sig riktigt strakt till hösten också. En personlig favorit för mig eftersom jag älskar svart och vitt – simple but elegant. Kika in Marc Jacobs s/s13 för mer inspiration.
 
 
 
Alpha Females återkommer i höst med i skepnaden av kappor och jackor som inspirerats av den manliga garderoben i grova material. Men spara och återanvänd kostymen som vart het i vår som passar perfekt till en sådan kappa.  Kika extra mycket på Saint Laurent ss13, för mer inspiration.
 
 
 
Läder och Attityd fortsätter att vara stort i höst med i en annan skepnad nämligen engelsk grunge och särskillt punk. Spara skinnjackan, de tunga statement- smyckerna, lacken och nitarna för att nå denna trend. Kika extra mycket på Balmainför mer inspiration. 
 
Bildkälla: Style.com
 

Kommentarer

  • Malin Wederberg säger:

    Inget som föll mig direkt i smaken :( Får se om jag hinner ändra mig tills det är dags :P

    Svar: Ja dessa var ju vårtrenderna som du bör behålla i garderoben till hösten inte höstens trender, så jag är säker på att du kommer hitta massor av fina saker och trender som passar dig perfekt! :)
    Moa Jansson

    2013-06-23 | 11:57:42
    Bloggadress: http://darksess.com/
  • Malin Wederberg säger:

    Sv: Ja, men det har du ju rätt i! Jag läste visst lite fel. Ska bli kul att se vad hösten har att erbjuda.

    2013-06-25 | 17:52:24
    Bloggadress: http://darksess.com/

Kommentera inlägget här: