27november

Suits.

Kategori: Livet

Jag brukar ju normalt inte skriva om serier och tv, men den här är jag tvungen att skriva om! När jag ser den här serien blir jag nästan lite besviken på mig själv att jag tackade nej till juristprogrammet på Handels i Göteborg för fem år sedan. Vill också strosa runt i Louboutins på New Yorks gator. Älskar den här seriens kvicka och roliga dialoger och de två karaktärerna Harvey och Mike. Sen är bara det faktum att alla går i kostymer, (varför låter det inte alls lika nice på svenska?) och att det utspelar sig i New York, gör det inte sämre. Har alltid vart svag för både män i kostym och New York.
 
Suits handlar om Harvey Specter, en av New Yorks bästa advokater som tvingas av sitt företagets policy att anställa en medarbetare. Efter en oavsiktlig intervju med Mike Ross, ett geni med fotografiskt minne, är Harvey imponerad av Mikes intelligens,kvicka tänkande, hans kunskaper om lagen, och anställer honom. Men Mike saknar en juristexamen, och eftersom företaget föredrar studenter från Harvard, blir de båda tvingade till att låtsas att Mike har en Harvardexamen. 
 
 
 
Det bästa är att de två första säsongerna finns på Netflix. Win!
 
 

Kommentarer

  • EMMAWHO säger:

    Hört massa gott om Suits, kanske borde se! Ser för tillfället Dexter för typ fjärde gången, hehe.

    På tal om att du tackade nej till juristprogrammet, måste fråga vad du gick för utbildning efter gymnasiet? :) Känns lite som att jag frågat tidigare, men är inte säker! Du har ju ett drömjobb och jag är ju väldigt intresserad av grafisk design, och kikar runt lite på olika skolor, skulle vara kul att veta :)

    Svar: Ja det tycker jag verkligen att du skall göra! Haha! då kanske jag borde ge Dexter en chans till, kan ju inte vara så kass om du sett den 4 gånger ;)
    Ja men det är klart .. jag gick på en 2-årig KY/YH-utbildning (Vad de nu kallar de nuförtiden) I Göteborg på Lindholmen. (länk: http://tinyurl.com/nmfduol) Dom har har ändrat lite i den sedan jag gick där, men förmodligen bara till det bättre! Jag kan starkt rekomendera den, tycker jag bara lärde mig nödvändiga saker och det är ganska tufft en bara massa kul!
    Moa Jansson

    2014-01-06 | 20:39:15
    Bloggadress: http://emmawho.se
  • AMANDA säger:

    Det var mycket gott :)

    2014-01-07 | 01:14:59
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/amandasnarberg
  • EMMAWHO säger:

    Gick du Reklam och marknadsföring då? :)

    Himla jobbigt det här med skolor! Den enda som känts riktigt bra hittills råkade vara en privatskola som kostar över 200k, så det känns ju inte så lockande (eller möjligt) alls, haha. Men verkar ju finnas en del yrkeshögskolor osv också, svårt att hitta rätt bara!

    Svar: Nope, den jag länka till, Informationsproduktion - Premedia!
    Ja jag förstår dig det är superjobbigt ... jag var jätteglad när jag hittade den utbildningen eftersom 2 år kan man leva med inte så stora studielån, plus att den är i en storstad ... Men ja det beror ju helt på vad man vill! Ja Jag anta att det är Berghs du tänker på? Awsomeskola men, smakar det så kostar det ... å andra sidan har du ju typ till 99% ett jobb efter den utbildningen så det kan ju vara värt det (om man ens kommer in .. :S) Det kommer du lösa galant! :D
    Moa Jansson

    2014-01-08 | 00:24:28
    Bloggadress: http://emmawho.se
  • EMMAWHO säger:

    Har kikat på Berghs också, men var Forsbergs jag föll för! Men de är ju ungefär lika mycket drömnivå båda två, haha... Men jag ska nog hitta nåt, jättetack för svaren :)

    2014-01-09 | 23:46:57
    Bloggadress: http://emmawho.se

Kommentera inlägget här: